Očekivanja od sebe i joga prakse

U tekstu preuzetom, prevedenom i prilagodjenim sa sajta Joga Journal autorka Janet Stone, inače učiteljice joge i mame dvoje dece, bavi se pitanjem kako naći vremena za jogu kada nam deca uđu u život, kada nemamo vremena za sebe, a kamoli još za jogu. Između ostalog, govori i o jednoj važnoj postavci a koju često prenebregnemo, a to su naša očekivanja – zaboravljamo da ne možemo imati ista očekivanja kad se životne okolnosti promene. Više o tome i o joga praksi možete pročitati dalje u tekstu, a original na engleskom je dostupan na strani Yoga Journal http://www.yogajournal.com/poses/yoga-for/moms/yoga-moms-make-time-yoga/

Joga za mame /ali i za tate/*: kako naći vreme za jogu?
Janet Stone

Za roditelja VREME je stvar broj jedan. Vreme je uvek dragoceno. U avanturi zvanoj majčinstvo imate osećaj kao da ste u vrtlogu u kojem je vreme, kao što ste već iskusili, retkost. Retki su momenti kad se može samo razmišljati, kad se razgovara bez prekidanja, ili kad se može voditi računa o svojim osnovnim potrebama. Jedno pitanje koje često čujem od roditelja jeste – Kako da nađem  vreme za jogu kad ne mogu ni da se istuširam?

Ono što sam primetila tokom godina kako sam i sama roditelj i kako kreiram podršku za druge roditelje jeste da ne postoji predstava pre rođenja deteta koliko je velika promena kad ono uđe u naš život. Sve se menja, ali mi i dalje imamo stara očekivanja kako bi joga praksa trebalo da izgleda bazirana na iskustvu kako je bilo pre nego što je dete došlo na svet. Ali to ne znači da nemamo vremena za jogu.

Pitajte sebe – šta čini joga praksu?

Prvo, uzmite u obzir momente koje imate tokom dana i šta radite sa svojim vremenom. Važno je postati svestan/svesna količine ljubavi i pažnje koja je usmerena na vaše dete ili decu (…). To pomaže da se napravi realistični vremenski okvir za različite aspekte vašeg života, uključujući i joga praksu.

Potom se zapitajte: koji su moji najdublji ciljevi, smisao mog života?  Istraživanje najdubljih stremljenja može objasniti vaše postupke, način kako koristite vaše vreme, kako kreirate prostor za stvari u vašem životu, vašu vitalnost, pa čak i vaše zdravlje. Ako je jedan od vaših najvažnijih ciljeva model zdravlja, balansirani život sa decom sa naglaskom na ljubavi prema sebi i pažnji prema sebi, onda usmeravate svoje vreme i pažnju kako biste negovali ovaj model.

To bi mogla da bude petnaestominutna šetnja u prirodi koja odjednom postaje vaša “praksa”, ili 30 minuta ‘ozbiljnih’ asana, ili 5 minuta duboke pranajame. Što postajete više realistični u vezi sa svojim vremenom, time možete da proširite svoju definiciju šta čini “praksu”. Učinite ovu praksu izvodljivom u okviru trenutne situacije u vašem životu, tako da možete da iskočite iz vrtloga osećaja krivice zbog uzimanja previše vremena vašoj deci, zarad osećaja krivice što se ne starate o sebi. Zapamtite da joga praksa može da traje i samo nekoliko minuta.

Što se manje stresiramo oko toga što nemamo dovoljno vremena, čudno, ali time ga imamo time više.

Prevela i prilagodila: Joga, joga za decu, postnatalna joga

*prim. ur. Joga, joga za decu, postnatalna joga

enjoying life outdoor-galina barskaya, https://www.dreamstime.com/

enjoying life outdoor-galina barskaya, https://www.dreamstime.com/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s